08 Ekim 2008

Mono 2.0 Resmen Duyuruldu

mono20_banner .NET Framework'ün platformdan bağımsızlığı adına oldukça önemli bir haber aslında bu. Zira Mono 2.0'ın resmi olarak duyuruldu, hem de sadece Linux işletim sistemleri için değil, Mac işletim sistemleri içinde! Evet yanlış duymadınız, .NET Framework uygulamaları artık Mono kurulu Linux ve Mac işletim sistemlerinde çalıştırılabilecek. Ayrıca Mono projesinin internet sitesinde yaptığım araştırmalarda Mono'nun IPhone üzerinde de çalıştırılabileceğine dair ibarelerde buldum ama net açıklama gözüme çarpmadığı için bu konuda kesin birşey söylemek doğru olmayabilir.

Projenin bu denli genişlemesinde elbetteki geçtiğimiz aylarda Microsoft ve Novell'in bazı konularda ortaklaşa çalışma kararı almalarının etkisi oldukça büyük. Zira Mono 2.0 projesi Novell'in desteğiyle geliştirilerek release olmuş durumda.

Mono kullanmayan birisi olarak sadece bu haberi sizlere duyurmak istedim. Test etme şansını bulanlar olursa bilgi ve tecrübelerini bizlerle paylaşmayı sakın unutmasınlar. Detaylı bilgi ve gerekli yüklemeler için Mono projesinin resmi web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

iphone üzerinde uygulama çalıştırma konusunda neler yapmamız lazım acaba. ben siteyi inceledim ama birşey bulamadım. başka bilgileriniz varsa paylaşabilir misiniz Uğur bey?

bu konuda bilgisi olanlar var mı?

Adsız dedi ki...

http://tirania.org/blog/archive/2008/Mar-10.html

bu linkte screenshot var süper bi olayyy şaştım kaldım wallaa.