20 Mayıs 2008

VS 2008 ile SQL Server 2005 Kurulumunda Problem ve Çözümü

Bugün bilgisayarıma Windows XP'yi yeniden kurdum. Visual Studio 2008 ve SQL Server 2005'in kurulumları sorunsuz bitti, fakat Management Studio ve SQL Profiler gibi araçların kurulmadığını görünce bu sorunun neden kaynaklandığını ve nasıl çözebileceğimi internetten biraz araştırdım. Sorun ve çözümü şöyle:

Sorun: Visual Studio 2008'i SQL Server 2005'ten önce kurduğunuzda SQL Server sunucu olarak bilgisayarınıza kurulmuş olsa da, beraberinde gelen bileşenlerin kurulumu gerçekleşmiyor.

Çözüm-1: Önce SQL Server 2005'i, ardından Visual Studio 2008'i kurun.

Çözüm-2: Çözüm-1'deki sıranın tersinde kurulum yaptıysanız; SQL Server kurulum CD'sinden Tools klasörünün altındaki setup.exe'yi Command Prompt'tan aşağıdaki parametreleri kullanarak çalıştırın. Açılan kurulum penceresinden de Client Components ve Documentation, Samples and... seçeneğinden gerekli bileşenleri seçerek güncelleme kurulumunu tamamlayın.
Command Prompt'ta yazılacak komut: start /wait setup.exe SKUUPGRADE=1

Gerekli bileşenler artık bilgisayarınıza kurulacaktır.

Not: Gerçekleştirdiğim kurulum Windows XP Professional işletim sistemi üzerinde Visual Studio 2008 Team System Edition ve SQL Server 20005 Developer Edition sürümleri ile yapıldı.

2 yorum:

İsmail HATİPOĞLU dedi ki...

Windows vistada sql 2005 kuramıyorsanız ;

önce sql 2000 ve üzerine 2005 sql kurun. Yine sorun yaşıyorsanız UAC kapalıyken deneyin.

Adsız dedi ki...

Dünden beri bu sorunu çözemedim. Tam xp'yi yeniden kuracaktım ki bu yazı kurtardı beni bu çileden. Yazılanları aynen yapın sorunsuz şekilde geliyor sql server :)